E - 4 S1: Jom Kayoh ke Kenyir

ekspedisi bakal bermula dari sini

selekoh

leader


Giant Yukon

fokus mendengar taklimat

Atas banner :"Take The Challeng"

tersusun

kami dah bersedia !!

serius diskusi mengatur strategi 

melihat peta.. arah mana yg perlu di tuju?
livestrong


  Fakta tak berapa ringkas:
       Jom kayoh ke Kenyir atau singkatannya JKKK difahamkan adalah ekspedisi pertama bagi ahli-ahli KBC pada tahun dua ribu sebelas ini. Mengikuti secara maya di fb, aktiviti kayuhan mereka selama ini kebiasaannya adalah dua kali seminggu. Ada kayuhan malam dan juga off-road sekiranya kayuhan di waktu siang. KBC atau nama penuhnya Kayoh Bike Club di ambil sempena nama sebuah kedai yang menjual basikal "Kayoh Bike". Cuba-cubalah google nama kedai ni untuk mendapat lebih maklumat.

      Ekspedisi julung kali ini dianggarkan jarak kayuhan sehala mengikut peta di google adalah 60km.. tapi bila dah sampai sana, mengikut odometer masing-masing, jarak sebenar adalah lebih dari itu. Jangka masa di ambil rasanya dalam dua atau tiga jam lebih aje. Salute !!

     Walaupun asalnya aku dah plan nak join berkayuh dgn mereka, tapi jadi tukang amik gambo pun dah sangat berpuas hati. Apatah lagi bila tengok laluan terutama yg berbukit, terdetik dalam hati... nasib baik drive sendiri, kalau kayuh memang sekerat jalan la... he he he...

Foto terakam di bulan dua dua ribu sebelas.

No comments:

Post a Comment