E - 80 : Di Zoo Ada Burung













        Dalam perjalanan bersiar-siar sekitar pulau, tiada plan pun nak singgah zoo, tapi bila dah tukang pandu kenderaan dah berhenti depan pintu pagar zoo, aku pun turun la beratur dan beli tiket. Rasanya, aku round tak abis pun dalam zoo ni. Antara sebab, pada aku tempat ni tak organize, contohnya bahagian burung-burung ni ditempatkan, banyak laluan dan agak sempit antara satu sama lain, ada tu langsung tak terurus,  macam terbiar pun ada, kena agak-agak plak ada binatang ke tak dalam satu-satu kandang tu. Ada gak kandang berasingan tempat tapi letak menda yang sama, apa daaa ?

       Rasanya zoo ni lebih utamakan pertunjukan binatang macam gajah, buaya etc. Ada la beberapa, tapi aku pergi tengok pun satu je, sebab masa tak mengizinkan nak duk lama-lama dalam zoo tu. Lagi pun dah time lunch, nak tunggu next show memang takde la.

      Owh, gambo burung-burung yang sempat di snap seperti di atas, terlupa la plak nak catat nama dan spesisnya, tapi rasanya boleh agak-agak la kan? Yang pastinya takde spesis angry birds kali ni.

     Foto spesis burung di zoo ini  terakam pada tahun dua ribu dua belas.

     

   

No comments:

Post a Comment