E - 86 : Nak Ke Mana ?

Tali ditiup angin
     
Ekzos bot

Digunakan bila senja menjelma

Burung yang menghampiri

Peralatan memancing ?

             Ini merupakan kali pertama aku menaiki bot. Oops nanti dulu, maksud aku, aku dah biasa naik bot yang mengambil masa perjalanan sejam dua atau lebih untuk ke pulau tapi pengalaman kali ini amat berbeza. Menaiki dari seawal selepas asar sehingga keesokannya selepas subuh baru balik semula ke darat, sungguh mendebarkan dan perasaan teruja berselang seli.

       Walaupun bot dah mati enjin, tapi alunan ombak membuatkan bot bergoyang-goyang amat mencemaskan. Cemas takut mabuk laut daaa. Itu tak termasuk hujan sekejap di tengah laut. Part paling mencabar bila dah mengantuk sangat, tido pun sebenarnya tak berapa nak lena, kejap rasa ke atas, kejap ke bawah. Waktu solat juga terpaksa berhati-hati walaupun dalam keadaan duduk.

            Tapi sebelum itu, segala peralatan atau kelengkapan mencandat aku takde, malah tak tau apa yang perlu dibawa. Tak de bawak makanan, takde bawak minuman.. yang ada cuma beg kamera dan tripod. Terimakasih la kat kawan-kawan terutama Sukeri dan Sahrom atas supply air dan makan sewaktu atas bot tersebut.

           Well, sehebat mana pun jurufoto, tripod memang tak dapat digunakan sewaktu pergi bercandat ni. Pergi dan balik, tripod elok je dalam beg tak dikeluarkan pun hehe. So, gambo yang terhasil dengan bot yang bergoyang, adalah seperti sebahagian di atas, ni kira part one la.. nanti rajin, upload part seterusnya. 

       Foto bahagian satu ini terakam pada tahun dua ribu dua belas.

No comments:

Post a Comment